dinsdag 6 juli 2010

B.C. Gewoon Fien (vervolg 1)

Versiering van de klas

Ik heb gezorgd voor verkleedkledij voor de kleuters, zodat de kleuters zich kunnen verkleden in een koningin zoals in het verhaal van Fien. Er waren ook allerlei hoeden die de kinderen konden aandoen in de poppenhoek.
Er is heel wat plezier beleefd aan de verkleedkledij, vooral dan aan de prinsessenkleedjes.






















Hieronder zie je de boekenhoek alle boeken die je ziet staan zijn mijn boeken. Ze gaan over 'anders (willen) zijn', over koninginen en prinsessen. Ik heb ook een prentenmap gemaakt met allerlei hoeden, het gele mapje links op de foto.























Handpoppen



Dit is een schaapje (handpop) die ik gebruikt heb om de van het boek 'Gewoon Fien' in te leiden tijdens het interactief vertellen. Ik liet de kinderen het verhaal vertellen tegen mijn schaapje, dit vonden ze heel leuk. Ze vertelden het verhaal dan ook met heel wat enthousiasme.






















Dit zijn de handpoppen Fien (links) en Lisa (rechts) de nicht van Fien. Ik gebruikte deze tijdens het vrij vertellen van het verhaal 'Gewoon Fien'. Lisa vroeg aan Fien dat ze gehoord had dat Fien zich de laatste tijd niet zo goed gevoeld heeft. Ze wilde echt wel weten wat er aan de hand was met haar nichtje en toevallig kwam ze Fien tegen toen ze na schooltijd op weg was naar huis.
Tijdens het poppenspel waren alle kinderen muisstil. Op het einde van het poppenspel wilden ze dat Fien en haar nichtje nog eens kwamen. Ik had nog wat tijd dus ik besloot nog een verhaaltje uit mijn mouw te schudden, de kleuters vonden dat fantastisch!

Tussendoortje























Ik heb terug mijn memorybord aangepast aan het B.C., de kinderen vonden het heel leuk. Ze hadden zoiets nog nooit gezien en waren meteen heel nieuwsgierig. Alle kinderen kwamen aan de beurt, ook al zijn er maar20 venstertjes. Er was altijd wel een kleuter die 2 verkeerde venstertjes opende.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten